Sexleksaker
Underkläder
Apotek
Fetish
Märken

Frågor och svar

Generella Frågor

  • Jag vill ha mer information om en vara, vad gör jag?

    Vi försöker alltid att skriva så utförliga produktbeskrivningar som möjligt, men om du ändå vill ha mer information om en vara är du varmt välkommen att kontakta oss på kundservice@winkwink.se. Vi gör alltid allt vi kan för att svara så bra som möjligt på våra kunders frågor.

  • Har ni en katalog?

    Nej, det har vi dessvärre inte. Det här beror främst på att vårt sortiment hela tiden ändras och byts ut. Du kan dock alltid hitta hela vårt utbud online genom att besöka våra olika kategorier.

  • Har ni en fysisk butik?

    Nej, vi har inte någon fysisk butik utan är ett 100% internetbaserat företag. Det betyder även att du inte hittar vårt lager på vår adress och du kan därför inte köpa varor direkt därifrån.

  • Kan jag ringa till er?

    Du är varmt välkommen att ringa till oss på 0406-922 401. Vår kundtjänsttelefon har öppet måndag - fredag kl. 10.00 - 16.00. Vi har stängt under helgdagar. Du kan även kontakta oss via mail på kundservice@winkwink.se.

Bestilling

  • Kan jeg bestille et produkt, som ikke er på Winkwink.dk?

    Vi har mulighed for at få de fleste produkter på lager, men hvis der er noget, du synes, vi mangler vil vi gerne høre fra dig. Skriv en mail til kundeservice@winkwink.dk.

  • Hvordan indløser jeg min rabatkode?

    Du kan modtage rabatkode på 10 % ved at skrive dig op til Winkwinks nyhedsbrev. Du kan indløse din rabat ved at taste din rabatkode ifm. dit køb. Indtast din rabatkode i følgende felt:


    Har du brug for hjælp eller har du spørgsmål til rabatkoder kan du kontakte vores kundeservice på kundeservice@winkwink.dk.

  • Min rabatkode virker ikke, hvad gør jeg?

    Skulle din rabatkode mod forventning ikke virke, kan du med fordel kontakte vores kundeservice på kundeservice@winkwink.dk.

  • Hvor kan jeg få information om status på min ordre?

    Når du bestiller en pakke på Winkwink sender vi din bestilling før kl. 17 i hverdage. Hvis du bestiller en vare på Winkwink før kl. 17, sender vi din pakke samme dag forudsat vi har produkterne på lager. Når pakken er sendt vil du modtage et trackingnummer.

    Hvis din pakke ikke er blevet sendt kan det skyldes problemer med betaling eller udsolgte produkter. Vi informerer altid vores kunder om evt. ændringer i deres bestilling.

    Har du spørgsmål til din ordre opfordre vi dig til at kontakte kundeservice på kundeservice@winkwink.dk.

Beställning

  • Varan jag vill beställa är utsåld, får ni in fler exemplar?

    De flesta av de varor som vi säljer här på sidan kommer in på lager igen, men de finns såklart enkelvis varor som utgår och som vi därför inte får in på lager igen. Om din produkt är utsåld rekommenderar vi därför att du kontaktar vår kundtjänst på kundservice@winkwink.se. Därigenom kan vi informera dig om varans lagerstatus. Vi har alltid nätan 95% av våra varor på lager.

  • Jag är ny som kund. Hur beställer jag?

    Gå igenom våra olika kategorier och hitta en produkt som du tycker om. Därefter lägger du den i din varukorg. Om du vill beställa fler varor fortsätter du att lägga till dessa till din korg. När du känner dig färdig går du vidare till kassan genom att klicka på "varukorg" för att därefter ange din adress och betalningsmetod. I din varukorg kan du också ändra och ta bort innehåll från din korg.

  • Måste jag beställa online?

    Att beställa online är det absolut säkraste och mest effektiva sättet för oss att hantera din order på. Alla beställningar måste nämligen gå igenom vårt onlinesystem för att bli godkända. Du är dock varmt välkommen att ringa till oss om du vill lägga en större beställning, eller av annan orsak behöver beställa över telefon. Vi kan då hjälpa dig igenom din beställning från start till slut.

  • Kan jag ändra min beställning?

    Ibland kan vi göra ändringar i din beställning, men det beror helt och hållet på om vi har hunnit packa den. Önskar du att göra ändringar i din beställning bör du kontakta oss så snabbt som möjligt efter det att du har lagt din beställning. Du kontaktar oss på kundservice@winkwink.se.

  • Kan jag beställa hem en produkt som inte finns på Winkwink.se?

    Vi kan ofta få in de flesta produkter på lager. Är det därför en vara som du tycker saknas i vårt sortiment är du alltid välkommen att höra av dig genom att skriva ett mail till kundservice@winkwink.se.

  • Min rabattkod fungerar inte, vad gör jag?

    Skulle din rabattkod mot förmodan inte fungerar är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@winkwink.se.

  • Hur får jag information om statusen på min beställning?

    När du beställer en vara på Winkwink skickar vi din beställning innan klockan 17 på vardagar. Lägger du din beställning hos oss innan klockan 17 och produkterna finns tillgängliga på lager, skickar vi också ditt paket samma dag som du beställer. Så snart paketet har skickats iväg kommer du att få ett trackingnummer.

    Om din beställning inte har skickats brukar det oftast bero på betalningsproblem eller utsålda produkter. Vi informerar alltid våra kunder om eventuella ändringar gällande deras beställning.

    Har du frågor angående din beställning är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@winkwink.se.

Betaling

  • Hvornår trækker Winkwink.dk pengene fra mit betalingskort eller konto?

    Vi trækker først pengene på dit kort/konto, når din ordre bliver afsendt fra vores lager.

Betalning

  • Vilka betalningsalternativ finns det?

    Vi accepterar följande betalningsmetoder: Klarna, Faktura, Visa, Mastercard och PayPal. Priserna som visas på vår hemsida är inklusive svensk moms (25%). Alla kortbetalningar görs via en säker SSL-förbindelse via Klarna. Vi har själva inte möjlighet för att se dina kortupplysningar och ger aldrig vidare dina betalningsupplysningar. När du lägger en beställning hos oss "läggs dina pengar åt sidan" och dras först från ditt kort när vi har skickat din order.

    Under din kontohistorik kommer det att stå “Kh Aps”.

    Du kan läsa mer om betalning här.

  • Hur mycket ska jag betala i frakt?

    Om din beställning ska skickas till Sverige och överstiger ett värde på 600 SEK erbjuder vi gratis frakt, oavsett storleken på beställning. Ditt paket skickas då till ditt lokala postombud.

    Beställningar på ett värde under 600 SEK har en fraktkostnad på 35 SEK.

    Vi har valt den här lösningen eftersom att vi upplever att de flesta människor föredrar att hämta sina paket själva, men också för att vi vill göra det både så billigt och enkelt som möjligt för dig.

    Om du inte hämtar ut din paket innan uthämtningsfristen kommer paketet att skickas i retur till oss. Vi skickar mer än gärna tilblaka varan till dig, men kommer då att ta ut en leveransavgift på 49 SEK.

  • Måste jag betala tull på min beställning?

    Om din beställning ska skickas till ett land utanför EU kan det ibland förekomma tull eller andra avgifter på itt paket. De här utgifterna ska du som kund själv betala. Tullreglerna varierar från land till land och du bör därför kontakta din lokala tullmyndighet om du känner dig osäker på reglerna för just ditt land.

  • När drar Winkwink.se pengarna från mitt betalningskort eller konto?

    Vi/Klarna drar först pengarna från ditt kort eller konto när din beställningar har lämnat vårt lager och är påväg till hem till dig.

Leverans

  • Kan jag hämta min beställning hos er?
    Nej, du kan dessvärre inte hämta din beställning hos oss. Vi är endast en webbshop.
  • Hur lång tid går det innan jag får min vara?

    Din beställning skickas 1-3 vardagar efter att du har lagt din beställning. Upplever vi problem med din order så kontaktar vi dig så snabbt som möjligt. De flesta beställningar når dock fram till leveransadressen efter 1-3 vardagar. 

    OBS: Vi vill uppmärksamma på att beställningar på fredagar ska vara inne innan klockan 16 för att paketet ska skickas samma dag.

    Var du inte hemma när DB Schenker försökte leverera ditt paket? I så fall ska du ringa DB Schenker och avtala när de kan leverera paketet igen. Om du inte avtalar ny leverans med DB Schenker innan tiden löper ut kommer paketet automatiskt att bli returnerat till oss. Om du vill få ditt paket skickat igen kommer vi kräva en leveransavgift på 35 SEK (priserna gäller endast i Sverige).

  • Levererar ni till mitt land?

    Vi levererar till alla länder som ligger innanför EU, samt Grönland, Island och Schweiz. Fraktkostnaden för just ditt land framgår då du anger dina adressupplysningar.

Retur & Reklamation

  • Jag har ångrat mitt köp. Kan jag lämna tillbaka eller byta varan?

    Ja, du kan alltid returnera en vara om dess förpackning är obruten och det inte har gått mer än 100 dagar sedan du genomförde ditt köp. När du vill använda dig av din ångerätt eller önskar att byta din vara är det du själv som ska stå för returkostnaden - hanteringskostnaden vid leveransen kostar 59 SEK.

    Du får din retursedel genom att kontakta kundservice@winkwink.se med din förfrågan.

    Både emballage och produkt ska vara i samma skick som då du tog emot ditt paket.

    Vi vill också uppmärksamma på att det kan gå upp till 7-10 vardagar från att vi mottager ditt paket till att behandlingen är genomförd. Du kommer alltid att mottaga ett email från oss när vi mottagit och behandlat din produkt. 

    Du hitar returadressen och regler för reklamation och returer här.

  • Min vara fungerar inte som den ska, vad gör jag?

    Tyvärr händer det att några få produkter inte fungerar helt som de ska. Vi försöker alltid hålla koll på om en vara skulle se defekt ut på ett eller annat sätt innan vi skickar den. Om du mot förmodan skulle uppleva att någon av dina produkter inte fungerar som den borde ber vi dig om att kontakta oss på kundservice@winkwink.se för att göra en reklamation så snabbt som möjligt. På så sätt kan vi skicka en retursedel till dig så att du utan extra kostnad kan skicka varan i retur till oss. Därefter kan vi undersöka om det handlar om en reklamation och antingen skicka iväg en ny produkt eller betala tillbaka pengarna.

    Vi vill också uppmärksamma på att det kan gå upp till 7-10 vardagar från att vi mottager ditt paket till att behandlingen är genomförd. Du kommer alltid att mottaga ett email från oss när vi mottagit och behandlat din produkt. 

    Din reklamationsrätt gäller i 2 år. Vi kan dessvärre inte ersätta produkten eller betala tillbaka dina pengar om produkten är defekt på grund av felaktig användning, missbruk eller slitage.

  • Det saknas produkter i min beställning, vad gör jag nu?

    Vår lagerpersonal kämpar hårt för att du ska ta emot de produkter som du har beställt, men ibland sker det även missöden hos oss. Om din beställning inte stämmer helt överens med de saker som du har köpt ber vi dig att kontakta oss på mail eller telefon. På så sätt kan vi komma fram till vad som har hänt lösa det hela så snabbt som möjligt, för att du ska kunna få rätt produkter utan extra kostnad.

Behöver du hjälp?

  • Jag har inte fått något svar på min fråga...

    Du ska inte vänta med att kontakta oss om du har ytterligare frågor. Vi vill gärna svara på dina frågor så gott vi kan och så snabbt vi kan. Du kontaktar oss på telefon eller på mail 0406-922-401 eller på mail kundservice@winkwink.se.

    Har du frågor som gäller din beställning är det en fördel om du anger ditt ordernummer. På så sätt kan vi hjälpa dig snabbare och mer effektivt.

    Om du vill veta mer om praktiska upplysningar kring att handla på Winkwink, returer eller liknande kan du alltid ta en titt på våra köpvillkor.